Vítejte na webu našeho mini ranče v srdci Českého ráje!
Nabízíme ubytování v roubence na samotě (u lesa), kurzy živé stravy (raw food),
případně jízdu na koních v kruhové ohradě.

Iva Trojovská * 606 500 847 * ivatrojovska@gmail.com

Prosinec 2014

Výlet č.15-Kolem Rotštejna, přes Sekyrkovy Loučky k rozhledně na Dubecku a přes Lestkov zpět

26. prosince 2014 v 18:56 Koňské stezky

Km: 14 Čas: 2 hod 20 min

Tak jako téměř každý rok v průběhu posledních 10 let vyjíždím 24. 12. na sváteční vánoční vyjížďku. Dnes jsem se rozhodla, že naším cílem bude navštívit rozhlednu Dubecko. Ještě jsem tam nebyla, tak mám alespoň dobrou záminku :) Opět musíme nejprve sjet do Vesce, Trosky jsou od nás dosti daleko a Pris mi u toho ze začátku docela spí :)

Projedeme Vescem a zabočíme vpravo po silnici do prudkého kopce nahoru na Fialník, kde míjíme krásně opravená boží muka. Odtud již vede cesta vlevo po značené turistické trase.

Asi po 1 km se nad námi vypíná nádherná zřícenina hradu Rotštejn.

My se ale nezdržujeme a fičíme dále. Před námi se již objevuje kýžený cíl - rozhledna Dubecko a tak k ní chvátáme. Hned za Rotšejnem tedy uhýbáme první odbočkou asfaltovou doprava a po chvíli dojedeme k příjemné lesní cestě, kterou se dostaneme až na Chutnovku. Projedeme opět vesnicí a u koloniálu zabočíme vlevo a podél polí a lesní cestou již přijíždíme k rozhledně. Je tu krásně, o tom žádná :) a jako vždy pár info řádků:

Rozhledna na Dubecku (399m) byla zprovozněna v prosinci 2001 a slavnostně otevřena v červenci 2002. Objekt, který měl původně sloužit pouze pro potřeby mobilních operátorů byl na žádost obce během stavby doplněn o schodiště a ochoz. Vyhlídková plošina se nachází ve výšce 33 m. Návštěvníkům se odtud nabízí pěkný výhled do širokého okolí, zejména na Kozákovský vrch, Trosky, nebo obce Klokočí, Tatobity a Vyskeř.

Mezitím se nám znatelně přiblížily Trosky, ale my hajdy domů, Trosky zase třeba příště :) Z Dubecka přímo vede krásně modrá turistická trasa až k rozscestníku Pod Radostnou studánkou. Odtud již zabočíme doleva a jsme na Prackově cobydup opět příjemnou lesní cestou. Honey už nás doma netrpělivě očekává a na další putování v sedle je na řadě on :) Jsem moc ráda že jsme prubli konečně tuto trasu, velice příjemné okolí Dubecka, skvělé lesní cesty, prostě jedny z nejlepších Vánoc co jsem kdy zažila :)

Všechny fotky ZDE

Rok 2014

26. prosince 2014 v 0:14 Historie našeho ranče
Rok se sešel s rokem a i když je to pro mnohé k neuvěření, jsem neskonale šťastná, že se mi podařilo na našem mini ranči přivítat zase kompletní rodinku jak Pris tak jejího synátora Honeyho. Zdá se, že si oba moc dobře pomatují kde strávili 10 let svého života a vypadají velice spokojeně. A tak se stalo, že jsem obdržela nejen nejkrásnější dárek k narozeninám, ale zároveň i k Vánocům :) Každý nový den s obouma si neskonale užívám a děkuji že jej mohu prožít, žiju si prostě jako v pohádce :) No a tak i když nás prý čeká hodně tuhá zima, zásoby sena jsou již připraveny, krmivo nakoupeno a dříví naštípáno a tak nám už nezbývá než si pod stromeček přát jen teplé ponožky, aby nás na vyjížďkách nezábly nohy :) Chystáme se i nadále mapovat terén v sedle. Ne nadarmo se říká že nejkrásnější pohled na svět je z koňského hřbetu a to mohu jen potvrdit. Na tomto místě bych také ráda poděkovala všem svým přátelům, kteří mě v nelehké životní situaci podrželi a podporovali, a zároveň i mé rodině. Velký díky vám všem - mám vás všechny moc ráda!

Všem vám přeji klidné a příjemné prožití vánočních svátků a v novém roce jen to dobré! Ať je každý náš den naplněn radostí a láskou, ať jej sdílíme s těmi které máme rádi a oni nás. Ať je lepší než ten minulý...to vše a navíc splnění těch nejtajnějších přání vám ze srdíčka přeje Ivuška.

Výlet č.14-Z Prackova přes Měsíční údolí a Radostnou studánku

21. prosince 2014 v 22:45 Koňské stezky

Km: 8 Čas: 1 hod 20 min

Dnes se na nás na chvili usmálo sluníčko zrovna ve chvíli kdy vyrážíme z Prackova. Rozhodli jsme se dnes vydat do Měsíčního údolí a tím vám přiblížit další skvost Českého ráje a přidat zase další tip na koňovýlet. Projedeme směr Vesec a zhruba v půli cesty odbočíme nad táborem ve Vesci do Měsíčního údolí, ocitáme se tím v úplně jiné dimenzi, však posuďte sami.

Zde pár podrobností o tomto místě:

Měsíční údolí (též nazávané Proskalí) u osady Vesec je kaňon sevřený dvojicí skoněných pískovcových ker. Tvoří jej romantické pískovcové útvary na svazích Kozákova se soutěskovitým vyústěním. Na jeho severním okraji najdeme Babí a Kudrnáčovu pec, jeskyně typu abri, kde bylo doloženo dočasné přebývání člověka mladčí doby kamenné. Z východní strany se nad Měsíční údolí vypíná pískovcový hřeben Hrádek zakončený Drábovnou, uměle vylámanou světničkou ve skále, která měla ve středověku funkci ostrahy při kupecké stezce.

Po tomto romantickém zastavení se vrátíme kousek dolů a kolem tábora lesní cestou pokračujeme dále. Dojedeme na asfaltovou silnici, zde zahneme vlevo a octneme se již na žluté značné turistické cestě. Čeká nás stoupání asi 2km až dojedeme k rozcestníku Pod Radostnou studánkou. Odtud je to již asi jen 300 metrů k Radostné studánce, info zde:

Studánka je od roku 1841 umístěna v kapličce, která je v současnosti ohrazena dřevěným plůtkem. Voda z pramenu o vydatnosti 1,5l./sec zásobuje tři domy v obci. Pomocí trkače dopravuje vodu do Riegrovy chaty na Kozákově, kterou hravě vytlačí o 120 metrů výš. Trkač vynalezl Joseph Michel Montgolfier, jeden ze dvou francouzských bratrů, kteří také zkonstruovali balón Montgolfiéru. V okolí pramene na skalnatém strmém podloží roste buk lesní, javor klen, jasan ztepilý, bříza bělokorá, jeřáb ptačí i smrk ztepilý. V lesním porostu se daří houbám, např. rodu třepenitka.

Od zmíněného rozcestníku je již Prackov coby kamenem dohodil. Čeká nás příjemná lesní, písková cesta dlouhá zhruba 3km a jsme doma :)