Vítejte na webu našeho mini ranče v srdci Českého ráje!
Nabízíme ubytování v roubence na samotě (u lesa), kurzy živé stravy (raw food),
případně jízdu na koních v kruhové ohradě.

Iva Trojovská * 606 500 847 * ivatrojovska@gmail.com

Říjen 2011

Víkendový výlet za dětmi na Kozákov

24. října 2011 v 23:14 Akce v minulosti

Víkend plný sluníčka

Sice mě o víkendu pobolívalo v krku, ale v neděli už to nešlo jinak, než se vyhoupnout alespoň na necelé dvě hodinky do sedla. V plánu bylo dojet s Pris na Kozákov, tam vyzvednout dvě děti a odvézt je ke mně na Prackov do perníkové chaloupky :-) Cestou na Kozákov jsme si vyloženě užívaly nádherného slunečného podzimu.

Nahoře jsem ukotvila Pris k uschlému stromu (naštěstí se jí ho nepodařilo vyvrátit) a nutně si musela odskočit. Po cestě zpět mi byl koupen výborný zelený čaj :-) mňam. Pris zapózovala a zapózovala i babička Zdenička s vnoučaty a hurá první dítko mi bylo vstrčeno do sedla. Zjistili jsme však záhy, že sedýlko na dva docela velké zadečky dělané nebylo, tak jsem chtě nechtě musela po svých :-)

A hupky dupky přes hory a doly klesáme k Prackovu. Dítka náležitě utahána. Po cestě jsme potkali další známé, tak Pris stihla svézt ještě další 3 děti, šikulka. Světe div se, i můj tatík si sedl do sedla, sice mu nohy málem plandaly po zemi, ale i tak si to užil (alespoň mi to tvrdil...)

Výlet č.11-Čikvásky,Bystrá,Čikvásky,Semily,Chuchelna,Prackov

24. října 2011 v 0:07 Koňské stezky

Km: 29 Čas: 6 hodin

Po vyspání do růžova a výborné snídani opět nalézáme do sedel. Protože se nám nechce hned jet domů, děláme mini kolečko do Bystré nad Jizerou a zpátky do Čikvásek. Průvodkyní nám je tentokrát Terezka s Pegah. V Čikváskách se ještě my 3 grácie fotíme a po cestě do Bystré obdivujeme nádherné výhledy do kraje.

Příjemnou trasou se dostáváme loukami nad Bystrou. Výhledy opět stojí za to a jsme moc rády, že jsme nejely rovnou domů, ale objely zase další kout světa :-) Po cestě se zastavujeme a fotíme s rumpálem (já asi budu hledat inspiraci k chaloupce).

A již výhledy na Bystrou a okolní kopce a louky.

Zde je trocha historie:

Podkrkonošská obec Bystrá nad Jizerou se nachází ve výšce 468 m nad mořem, její rozloha je 562 ha. Z bysterských kopců a strání je překrásný výhled na hřebeny Krkonoš, dále na Ještěd, Kozákov, a Strážník. V blízkém okolí najdete mnoho turistických oblastí jako jsou Bozkovské jeskyně, …

Zpátky kousek jedeme zase jinou cestou, ale za chvilu jsme opět v Čikváskách a odtud již pokračujeme směr Semily. Do Semil už s náma Terka nejede, a tak do Chuchelny razím již jen s Hančou. Městem bohužel musíme po kopýtku víceméně po asfaltu, ale ty necelé 2km se dají zvládnout.

V Chuchelně ještě na hodinku Pris odsedlávám, aby si odpočinula ona i já a dávám do ohrady k Hanče. Mezitím si dáváme báječnou večeři a čajíček. Původně jsme chtěly s kobylou u Hanči přespat, ale musím ráno nečekaně do práce, tak ještě večer sedlám a při západu slunce se vracíme zpátky na Prackov. Byl to báječný výlet a Pris teď bude mít pár dní zaslouženého odpočinku.

ZDE je odkaz na všechny fotky.

6) Kateřina Kratochvílová - Slaná

22. října 2011 v 23:45 Koňáci v okolí

Kateřina Kratochvílová - Slaná

Káťa je také ze Slané, stejně jako Kvardovi. Tento rok uspořádala super huberta po okolních kopcích. Nakonec nás jelo 9 a stálo to za to. Za organizaci má můj velký obdiv. Káťo, jsem ráda, že jsem tě konečně poznala!

Kontakt: 739 728 689

Jak koňařky potkaly fotografa na Kozákově

22. října 2011 v 23:17 Akce v minulosti
Když jsme s Hančou nedávno projížděly přes Kozákov do Slané na huberta ani nás nenapadlo, že se na Kozákově v brzských ranních hodinách setkáme s milým panem fotografem. Pan Jaroslav Branda byl tak moc hodný, že nelenil a udělal nám několik úžasných snímků. Máme radost, že jsme zase na několika fotečkách obě, ale hlavně tedy ta kvalitka stojí opravdu za to, proto se s vámi také chci o tu krásu podělit. Pokochejte se, to ráno bylo magické...

5) Michaela Bartošová - Koberovy

20. října 2011 v 21:14 Koňáci v okolí

Michaela Bartošová - Koberovy

Míša má svou stáj od nás opravdu "co by kamenem dohodil". Ve vlastní stáji má ustájené své dva koníky. Rozhled po kraji je u ní také úžasný a má můj velký obdiv, že chová koně v těchto končinách. Myslela jsem si, že já mám koně v extrémním kopci, ale Míša mě z toho s přehledem vyvedla. Navíc si seno pro koně suší sami...co víc říct, je to obdivuhodná mladá dáma - jen tak dál!

Kontakt: www.staj-hura.webnode.cz

Výlet č.10-Prackov,Kozákov,Slaná,Tuhaň,Stružinec,Slaná,Čikvásky

16. října 2011 v 23:22 Koňské stezky

Km: 30 Čas: 7 hodin

Po velkém rozhodování, zda jet na Koberovský srandamač nebo Hubert do Slané, jsme se rozhodly s Hančou, že vyrazíme do Slané a propátráme tam další koňskou stezku. Abychom byly ve Slané včas (start byl v 10.00), musely jsme si ráno dosti přivstat a tak nás ráno uvítalo pěkným šedivákem. Kobyly překvapené, že místo snídaně vidí sedlo ani nestihly protestovat. Sraz máme tentokrát na Vzdychánku v 7.45, odkud pokračujeme na Kozákov.

Čeká nás sice výškové převýšení, ale ten rozhled po ránu z Kozákova stál opravdu za to. "Náhodou" potkáváme na Kozákově pana fotografa, a tak ho prosíme o společné foto...

Dále pokračujeme přes Bačov lesní cestou na Lhota. Krosneme asfaltku a pokračujeme opět lesní cestou, která nás zavede k rozvodně ve Světlé. Zde máme sraz s Jáňou, která si na huberta půjčila docela "malého" koníka :-)

Sraz ve Slané je u Kvardů, pořadatelka huberta je ale Katka Kratochvílová ze Slané. Vyrážíme v počtu 9 koňů a 9 jezdců. Projedeme Slanou nahoru loukami a projíždíme skrz Tuhaň, kde zrovínka dnes se koná nějaký bazar, takže míjíme asi 1000 zaparkovaných aut a lidiček se stánky :-)

Z Tuhaně opět loukami a příjemnými lesními cestami přijíždíme do Stružince. Nezahálíme a soupeříme s ostatními o závěrečný dostih. Koníky neženeme a vůbec se nedivíme, že nejsou na prvních místech, máme už totiž za sebou dnes přes 20km...ejhle, o Stružinci jsem dokonce našla nějaké informace, tady jsou:

Protáhlá obec prvně zmíněna r. 1377, nyní již stavebně splývá s městem Lomnice nad Popelkou. Sochy sv. Jana Nepomuckého z r. 1833 a Nejsvětější Trojice z r. 1855.

Záhy přijíždíme opět do Slané. Jitka nás zve na výborný čaj a po občerstvení ještě míříme do Čikvásek, kde dnes budeme nocovat. Dáváme s Hančou Pris a Zarinu do jedné ohrady a čekáme co se bude dít. Kupodivu nic. Kobyly jsou tak utahané, že okamžitě míří k senu a vodě a mají pro dnešek zasloužený odpočinek. My ještě koukáme na film, ale někteří z nás (přiznám se že já) odpadají už po 21. hodině. V tuto chvíli je pro mě spacák tou nejlepší věcí na světě :-)

Pro komplet foto klikni ZDE

Výlet č.9-K Železnobrodskému kostelíku

6. října 2011 v 23:07 Koňské stezky

Km: 10 Čas: 2 hod

Dnešek je ve znamení zelené turistické trasy. Vyrážíme s Pris z Prackova nahoru na Hamštejnský hřeben po zelené.

Po 3 km přijíždíme do Dlouhého, kde máme sraz s Hančou. Dávám se do řeči s milou paní, která mi vypravuje zajímavou story, jak opravili kapličku, která je mimochodem moc pěkná. Paní nás fotí a já mám radost, že je konečně také jiná fotka než jen Priscilina hlava :-)

Po zelené sjíždíme k Popluži, kde nás vítají koníci Zdeničky. Dnešní den se opravdu vyvedl a tak fotíme nádherné výhledy na Jizerky.

Po chvíli dojíždíme až téměř k Železnému Brodu a fotíme také nově opravený úžasný kostelík. A našla jsem zase trochu historie:

• Obec na místě pův. osad Brod a Brodec z 12. stol. prvně zmíněna r. 1346, městská práva potvrzena r. 1501, od téže doby přídomek Železný, výroba železa zanikla po třicetileté válce, od 18. stol. rozvoj textilní a později sklářské výroby, od r. 1920 sklářská škola.
  • Novorenes. radnice z r. 1891, řada roubených lidových domů pojmenovaných podle býv. majitelů.
  • Barokní kostel sv. Jakuba Většího z r. 1763, při něm osmiboká barokní kostnice z r. 1765.
  • Cenná dřevěná zvonice z r. 1761 s dvěma středověkými zvony zničena požárem r. 2006, rekonstruována r. 2008.
  • Barokní fara z r. 1723 nejstarší zděnou stavbou ve městě.
Koně obracíme a svižným tempem se vracíme domů. Kopec k domovu je dobrý trénink pro všechny :-) V Popluži se ještě zastavujeme u nádherně zbarvených stromů a naštěstí jde kolem turistka a tak nás fotí. Je to pro nás vzácnost být na jedné fotce obě najednou :-)

Po stejné trase se vracíme domů. Cestou po Hamštejnském hřebeni ještě fotíme Krkonoše v dáli. Je to smůla, že už tam má zítra být taková zima, původně jsme tam totiž dnes měli jet puťák. Ale co se dá dělat, myslím, že jsme si to vynahradily tímto výletem, který byl fakt super a vyrazíme tam holt na jaře. Za chvíli jsme doma, dáváme si s Hančou kávičku, já měním koně a s Pomněnkou a Kuldou alespoň na 50 minut jedeme doprovodit Hanču do Záhoří. Vracíme se opět za tmy, ale plni krásných dojmů. Tento den byl opět bomba! A opravdu už si začínám myslet to, co jsem již četla od nějakého horsemana, že: "Škoda každého dne, který nestrávíme v sedle."

Pro všechna foto klikni ZDE

Výlet č.8-Na Krkavčí skálu a zpět

4. října 2011 v 23:06 Koňské stezky

Km: 15 Čas: 2 hod 45 min

Z plánovaného výletu do Krkonoš, který jsme měli jet od zítra do neděle sešlo, protože v Krkonoších už hrozí sněhovými přeháňkami. My s Hančou jsme ale nelenily a vymyslely dnes bleskovou akci pro poslední krásný, slunečný, podzimní den. Vyrazily jsme směr Záhoří - na Krkavčí skálu. Faktem je, že ani jedna z nás nevěděla přesně kudy se bude zelená turistická trasa ubírat, naštěstí ale po celé délce se jelo příjemnou lesní cestou, jen těsně před Krkavčí skálou se musí překrosit poměrně frekventovaná asfaltka, ale jinak velká pohoda. Vyjíždím sama z Prackova (jak jinak že :-) a než potkám Hančí, tak se kochám nádhernými výhledy do kraje a překrásně zbarvenými stromy. Mám ráda všechna roční období, ale podzim je jedno z nejhezčích pro mě.

Cestou do Chuchelny musím vyfotit toto magické pole. Úžasné jak se vlní :-)

V Záhoří se vydáváme na zelenou turistickou trasu a projíždíme kolem čedičového lomu. Celý jej objedeme a vyjíždíme dole u silnice na Železný Brod. Silnice je celkem frekventovaná, ale je potřeba ji jen přejít. Za necelý kilometr jsme již u Krkavčí skály a že ten výlet stál za to, to můžete posoudit z fotek. Úžasné výhledy umocněné sluncem a podzimem, nádhera a potěcha pro duši. Tak jsme se pokochaly a šupky hupky domů. Už tak se vracíme za soumraku. Posledních pár kilometrů se s Pris už vracíme za tmy, takže cesta lesem je jedno velké dobrodružství. Ještě že tu cestu zná už jak svý boty :-)

A zde ještě trochu historie jako obvykle:

Krkavčí skála:

Nedaleko Semil směrem po silnici na Železný Brod se asi po 4 km silnice kříží s turistickou značkou vedoucí ke Krkavčí skále. Tento skalní útvar, tyčící se v obrovské výšce nad údolím Jizery, poskytuje hrozivě hluboký pohled dolů. Je zde možné také spatřit část Semil a sledovat údolní zákruty řeky Jizery vedoucí ke Spálovu.

Fotily jsme dnes s Hančou o 106, takže k prohlédnutí je 50 fotek, máte-li zájem, klikněte ZDE

Pouť na záchranu kapličky

3. října 2011 v 22:14 Akce v minulosti

První obnovená staročeská pouť v Prackově - 11. září 2011

Původně bylo v plánu na této pouti vozit děti na koních. Pomněnka - naše nejstarší kobylka ale v ty dny byla zrovínka v rekonvalescenci, tudíž jsme koníky nechali doma. No, nakonec možná dobře, protože přišlo 150 návštěvníků a kdyby každý chtěl povozit, to asi vozím ještě dnes :-) Ač jsme se zpočátku obávali, že na akci moc lidiček nedorazí, byli jsme více než příjemně překvapeni. Díky vám všem se vybralo kolem 14 tisíc!!! DĚKUJEME!!! Jsem ráda, že nás přišlo podpořit i nemálo koňáků! Byla to opravdu super slunečná neděle, pro důkaz přidávám pár foto.

Sešlo se nás opravdu hodně...

Úžasná ruční práce - hodně navštěvovaný stánek (hlavně dětmi) - paní perníkářka. A zrovna maluje koníka, jéé to je náhoda :-)

Další neméně zajímavý stánek byly výrobky ze skla a hned vedle stánek s keramikou. Všechny výrobky mají svou duši, každý je originál.

Můj úžasný tatík připravil další stánek - střelnici pro děti. Nejen kluci byli z tohoto stánku nadšení. Děti tátu prostě milují a i já musím přiznat, že díky jeho "střeleným nápadům" jsem měla úžasné dětství :-)

Díky vám všem, kteří jste u nás zakoupili námi napečené koláčky, štrůdly, buchty, preclíky a další jiné dobroty se může pokračovat na opravě kapličky, ještě jednou vám všem velké DÍKY!!!

Výlet č.7-Přes Zrcadlovou Kozu do Dolánek a zpět

2. října 2011 v 22:06 Koňské stezky

Km: 22 Čas: 3 hod 30 min

Tentokrát na průzkum další stezky nevyrážím sama, nýbrž s mojí dobrou kamarádkou Hančou a její kobylkou Zarinou. Sraz máme nedaleko - u Kozí farmy na Prackově. Pokračujeme přes Vesec a Klokočí na Podloučky.

V Podloučkách míjíme stádečko asi 6 koníků, kteří vypadají, že by se k nám rádi přidali :-) Cesta štěrková - nic moc, ale dá se jet po kraji po trávě. Dnes jsem se také dozvěděla, že se nemusí jet přes Podloučky, ale vedle prý vede turistická trasa, tak to musíme vyzkoušet příště. Radím tedy nejdříve juknout do mapy :-)

Když vyjedeme od Podlouček, mineme po pravé straně Rakousy, ale odbočujeme doleva a asi 300m musíme po asfaltové silnici. První odbočkou se dáme vpravo a za necelé 2 km jsme u Zrcadlové Kozy. Zde se můžete občerstvit v místní restauraci. My jsme občerstvení nevyužili, jelikož bylo narváno a místní štamgasti si chtěli sednout k nám na koně. A střízliví už opravdu nebyli...tudíž jsme pobídly koníky a cvalem se vzdálily :-) K následující fotce nemám slov. Máme za sebou další splněné přání. My z hor málokdy vidíme řeku a tak jsme si cestu s pohledem upřeným na Jizeru náležitě užily. Byla to vééélká romantika :-)

A již vcházíme na mostek přes Jizeru. Koníci se chovají jako by přes takový mostek chodili denně, takže bez problémů se dostáváme k brouzdališti. Následující fotky nepotřebují komentář, koníci i my si pobyt ve vodě patřičně užili :-)

Ještě rychlá momentka u Dlaskova statku, aby nebylo pochyb, že jsme tu opravdu byli! A teď hajdy domů než bude úplná tma. Ještě opět trocha historie o "Dlaskáči":

Dlaskův statek:

Nachází se v obci Dolánky u Turnova. Statek byl postaven roku 1716 ve stylu pojizerské architektury, v roce 1890 se stal vzorem pro model České chalupy na jubilejní Zemské výstavě v Praze. V roubeném patrovém domě je expozice lidového obydlí středního zemědělce z 19. století. Vedle domu je postavena velká stodola, kde je možné shlédnout sbírku zemědělského nářadí.

Šupky hupky přes mosteček zase zpátky domů. Máte pocit jako Priscilla, že se přes tento most nedostaneme?

Opak je pravdou, zde je důkaz: :-)

Pokud vám tyto fotky nestačily, kliněte pro další SEM