Vítejte na webu našeho mini ranče v srdci Českého ráje!
Nabízíme ubytování v roubence na samotě (u lesa), kurzy živé stravy (raw food),
případně jízdu na koních v kruhové ohradě.

Iva Trojovská * 606 500 847 * ivatrojovska@gmail.com

Výlet č.4-Do Čikvásek přes Slanou a zpět

18. července 2011 v 0:45 |  Koňské stezky

Km: 30 Čas: 7 hod

Tentokrát jsme si naplánovali cestu za kamarády do Čikvásek přes Kozákov. Vyrážíme brzy odpoledne směr Kozákov, kde se ocitáme zhruba po 45 minutách. Vede nás tam červená turistická značka a i když je docela prudké stoupání a místy kořeny a kameny, zdá se, že koňům to nedělá žádný problém. Jedeme dnes všichni 3, takže doma zůstala prázdná stáj. Naposledy pohled na naši známou Vyskeř a hajdy do kopců.

Z Prackova vylezeme na Vzdychánek a po červené turistické značce šplháme na Kozákov. Cesta strmá, ale koníci to zatím zvládají levou zadní.

Po necelých 45 minutách jsme na Kozákově a sláva - potkáváme Honzu, který bude naším průvodcem až do Slané. Dáváme si malé občerstvení a hajdy směr Slaná. Odtud se již s jeho radami a pomocí mapy musíme do Čikvásek dopravit sami, tak to asi bude ještě dobrodružství :-)

Z Kozákova se po loukách dostáváme k Bačovu, kde pouze přejedeme asfaltovou silnici a pokračujeme opět po loukách a lesem k vesničce Světlá. Fotíme se u rozvodny, odkud jsou krásné výhledy do kraje.

Od rozvodny po loukách přijíždíme do obce Slaná, u Honzi se občestvujeme vodou a chvíli odpočíváme u jeho super úvaziště :-)

A teď už je to jen na nás. Máme před sebou ještě asi 4-5km cesty. Zhruba nám bylo vysvětleno kudy jet, tak vyrážíme přes Slanou. Přejdeme koleje a most přes Olešku a zhruba 100 metrů musíme po frekventovanější silnici. Záhy odbočujeme doleva na kamenitou cestu a opět na louky. Tudy se dostaneme na další kamenitou cestu, která nás již dovede do Čikvásek. A hurááá, tady je již připravené ohniště a buřtíky s klobáskama!

Koníci mají již připravené seno a vodu, tak je dáváme do oddělené ohrady, čistíme kopýtka a hajdy na večeři a k táboráku. Brzy odpadáme do spacáků a rychle usínáme. Dnešní den byl opravdu náročný a plný dobrodružství, ale už teď se těšíme na zítra do sedel.

Ráno nás probouzí sluníčko. Vypadá to na krásný, ale horký den. Snažíme se vyrazit brzy, aby nebylo tolik much, ale nakonec se do sedel dostáváme až po desáté. Petr s námi nejede. Protože spěchá, míří rovnou domů na Kašparku. Iveta s Honzou nás ale jedou vyprovodit k rozvodně, tak tvoříme skupinku 5 koní a 4 jezdců. Iveta je tak hodná, že nám půjčuje odpuzovač hmyzu a tak se dá i vyjížďka v poledne celkem přežít.

U rozvodny se s našimi báječnými hostiteli loučíme a pokračujeme stejnou cestou jako včera zpět směr Kozákov. Po cestě ještě fotíme pár výhledů a domov už je za humny. Koníci se šťastně vrhají k senu a my k obědu :-) Tady ještě trocha historie o Kozákovu:

- Kozákov (744m) je nejvyšší horou Českého ráje
- čedičový vrch byl již od pravěku vyhledáván jako naleziště drahých kamenů, z nichž pravěcí lovci vyráběli jednoduché nástroje
- na vrcholu je Riegrova turistická chata postavená v roce 1928 a rekonstruovaná v roce 2003